Welke programma’s staan er op de SimPC?
Kan ik zelf programma’s op de SimPC installeren?
Kunnen bestanden overgezet worden naar een SimPC?
Welke printers worden er door de SimPC ondersteund?
Zijn er mogelijkheden voor een installatie of cursus?
Welke (persoonlijke) ondersteuning kan ik krijgen bij mijn SimPC?
Wat heb ik allemaal nodig om de SimPC te kunnen gebruiken?
Bestaat er ook een laptop/draagbare computer van SimPC?
Hoeveel bestanden en foto’s kan ik opslaan op de SimPC?
Is de SimPC veilig?
Waarvoor is het Sim Service Abonnement?
Kan ik SimPC mail op een ander apparaat instellen?
Kan ik SimPC mail op een iPhone of iPad instellen?
Welke programma’s staan er op de SimPC?
  • Internetprogramma
  • E-mailprogramma (met uw eigen e-mailadres van SimPC)
  • Skype (programma voor internetbellen)
  • Internetbankieren
  • Fotoalbum
  • LibreOffice (hiermee kunt u documenten, presentaties en rekenbladen maken)
  • Diverse spelletjes
  • Programma voor belastingaangifte
  • Fotoprogramma voor fotobewerking
  • Tekenprogramma
  • Videobericht versturen

Of neem zelf een rondleiding:

Kan ik zelf programma’s op de SimPC installeren?

Om stabiliteit, functionaliteit en veiligheid te kunnen waarborgen, is het niet mogelijk voor de gebruiker om zelf programma’s op de SimPC te installeren.

Kunnen bestanden overgezet worden naar een SimPC?

Ja, u kunt bestanden naar uw SimPC overzetten via een USB-stick of externe harde schijf. Andersom kunt u uiteraard ook bestanden van de SimPC naar een USB-stick of externe harde schijf kopiëren.

Welke printers worden er door de SimPC ondersteund?

De volgende printer is door SimPC getest en momenteel te koop bij uw elektronica winkel:

HP DeskJet 2630 – All-in-One Printer (Prijsindicatie: €40 – €50)

Let bij het kopen van een printer op het volgende:

  • Niet alle printers werken goed samen met de SimPC modellen. Indien u niet zeker weet welke printer u moet kopen, neem dan contact op via telefoonnummer: 020 422 60 00.
  • Indien u een printer wilt bestellen, dan kunt u deze het beste bij een elektronica winkel kopen. U bent verzekerd van beperkte garantie bij deze winkel.
  • Wanneer u een printer koopt die niet ondersteund wordt door SimPC, dan kan het zijn dat deze niet goed functioneert of helemaal niet werkt op de SimPC.
  • De printer dient rechtstreeks met uw pc verbonden te zijn via een USB-kabel. Printers via het wifi-netwerk worden momenteel niet ondersteund.
  • Doorgaans worden HP printers niet uitgerust met een USB-kabel. Vraag hiernaar bij de winkel.
Zijn er mogelijkheden voor een installatie of cursus?

Installatie

De SimPC, SimTouch en SimTop worden standaard gratis geleverd. Bij uw bestelling kunt u uit de volgende opties kiezen:

  • Gratis bezorgen
  • Gratis bezorgen & installeren
  • Gratis bezorgen, installeren & cursus (cursusduur 60 minuten)

 

Cursusmogelijkheden

Het is mogelijk om een cursus van één uur bij u thuis te bestellen. Daarnaast krijgt u natuurlijk een duidelijke handleiding bij uw SimPC om alles nog eens rustig na te lezen en zijn er op de SimPC zelf instructiefilmpjes beschikbaar.

Welke (persoonlijke) ondersteuning kan ik krijgen bij mijn SimPC?

Bij aankoop van een SimPC kunt u kiezen voor een installatiemonteur. U kunt ons servicecentrum e-mailen en bellen als u vragen heeft over uw SimPC.

info@simpc.nl of via telefoonnummer: 020 422 60 00

Wat heb ik allemaal nodig om de SimPC te kunnen gebruiken?

De SimPC werkt alleen als u een internetverbinding heeft. Indien u deze nog niet heeft, is het mogelijk om internet bij ons te bestellen. Vervolgens kunt u direct beginnen, want alle programma’s staan al op uw SimPC geïnstalleerd.

Bestaat er ook een laptop/draagbare computer van SimPC?

Er is ook een laptop (draagbare computer) van SimPC verkrijgbaar, dit type heet de SimTop. De besturing van de SimTop is hetzelfde als die van de SimPC (desktop model).

Hoeveel bestanden en foto’s kan ik opslaan op de SimPC?

Standaard krijgt iedere gebruiker 5 Gigabyte opslagruimte. Dit is voldoende voor duizenden documenten, emails en foto’s. Opslagruimte kan eventueel uitgebreid worden.

Is de SimPC veilig?

SimPC zorgt voor de beveiliging van uw computer. U hoeft hier niets voor te doen. De beveiliging van de SimPC werkt met een firewall, virusscanner, spamfilter en pop-up blocker.

Waarvoor is het Sim Service Abonnement?

Het abonnement zorgt ervoor dat de computer altijd goed en veilig werkt. Basisprincipe is dat de
gebruiker zelf, of derden, verder geen tijd of geld aan onderhoud van de computer hoeven te besteden.

Het SimServiceAbonnement bestaat uit de volgende onderdelen:

  • Regelmatig onderhoud van uw computer waarbij altijd de meest veilige en nieuwste programma’s op uw SimPC worden gezet.
  • Opgeslagen bestanden worden dagelijks opgeslagen in een back-up, waardoor u nooit meer iets kwijt kunt raken. U heeft 5 gigabyte ruimte voor het opslaan van bestanden en documenten (bijv. 10.000 foto’s).
  • Persoonlijk e-mailadres (bijvoorbeeld jansen@simpc.nl).
  • Beveiliging van de SimPC door middel van een firewall, virusscanner, spamfilter, pop-up blocker en drivers voor hardware. Op een Windows PC moet u vaak voor dit soort services externe programma’s aanschaffen.
  • Telefonisch (020 422 60 00, lokaal tarief) en online (helpdesk@simpc.nl, gratis) service centrum.
  • Standaard twee jaar garantie aan huis.
Kan ik SimPC mail op een ander apparaat instellen?

Uw SimPC mail kunt u op verschillende apparaten bekijken zoals:

  • Tablet
  • Smartphone
  • Windows computer
  • Mac OS computer

Om mail op te kunnen halen, zijn een aantal gegevens vereist:

Binnenkomende email:
IMAP met SSL op server mail.simpc.com poort 993
Gebruikersnaam: emailadres@simpc.nl
Wachtwoord: uw SimPC wachtwoord

Uitgaande email:
Gebruik de SMTP instellingen van uw eigen internet provider. Deze kunt u vinden op de website van uw provider.

Heeft u verder vragen over het instellen van uw SimPC mail of heeft u een andere vraag? Neem dan contact op met onze helpdesk via telefoonnummer: 020 422 60 00

Kan ik SimPC mail op een iPhone of iPad instellen?

U kunt uw SimPC e-mailadres instellen op iPhone en iPad door deze instructie te openen. Deze instructie is voor apparaten van Apple iOS 9.X of hoger.

Heeft u verder vragen over het instellen van uw SimPC mail of heeft u een andere vraag? Neem dan contact op met onze helpdesk via telefoonnummer: 020 422 60 00

Bel de SimPC helpdesk

Voor vragen over onze producten

020 – 422 60 00

Lokaal tarief

Handleiding SimPC & SimTop

Klik op onderstaande knop om de meest actuele gebruikershandleiding te openen.

Menu