Een SimPhone is een smartphone voor senioren. Letterlijk betekent smartphone ‘slimme telefoon’. De SimPhone is speciaal ingericht om alle afbeeldingen en teksten goed te kunnen lezen. Zo zijn er verschillende toegankelijkheid opties beschikbaar en werkt de telefoon met een duidelijke menustructuur. Met de SimPhone kan niet alleen gebeld of ge-sms’t worden, maar bijvoorbeeld ook: e-mailen, spelletjes spelen en internetten. Daarnaast kan de SimPhone naar wens voorzien worden van extra apps (programma’s) die via de Google Play store kunnen worden geïnstalleerd. Een internetverbinding (Wi-Fi of Mobiel data abonnement) is noodzakelijk voor veel mogelijkheden van de smartphone.
Een SimTab is een tablet voor senioren. Een kleine platte draagbare computer met een aanraakgevoelig scherm. De bediening gaat via een aanraakscherm en niet via een toetsenbord en muis. Standaard is de SimTab uitgerust met een aantal apps (programma’s) die veel mogelijkheden bieden zoals: het versturen van een e-mail, internetten, spelletjes spelen, muziek luisteren, de krant lezen, bankzaken regelen, videobellen via Skype en films bekijken op YouTube. Daarnaast kan de SimTab naar wens worden aangevuld met apps die via de Google Play store geïnstalleerd kunnen worden. Voor het gebruik van de SimTab is een werkende draadloze internetverbinding (Wi-Fi) noodzakelijk.
De SimCoach bestaat uit de toegang voor al uw vragen (tegen lokaal tarief) tot onze telefonische helpdesk. Sim beschikt over een aantal slimme oplossingen om haar gebruikers optimaal te kunnen helpen. Nadat de gebruiker toestemming heeft verleend kan de helpdesk op afstand meekijken en service verlenen bij:
- Het naar wens instellen van de SimTab en SimPhone, inclusief de installatie van apps die via de Google Play store kunnen worden geïnstalleerd;
- Het oplossen van problemen en storingen van het apparaat of de internet verbinding;
- Begeleiden en helpen bij het gebruik van het apparaat of programma’s (apps);
De aanschafprijs van een SimTab of SimPhone is inclusief onbeperkt gebruik van de SimCoach. Het kan natuurlijk ook zijn dat u zelf voldoende kennis heeft opgebouwd om de SimTab of SimPhone zonder ondersteuning te gebruiken.
Een app (afkorting voor mobiele applicatie) is een klein programma voor een tablet of smartphone. Apps hebben meestal één taak of functie. Bijvoorbeeld het spelen van één spelletje, het lezen van één krant of het bekijken van video’s. Via de Google Play store zijn er diverse apps beschikbaar die op de SimPhone of SimTab geïnstalleerd kunnen worden. Neemt u gerust een kijkje of vraag een SimCoach voor de mogelijkheden via telefoonnummer: 020 – 422 60 00.
De SimTab en SimPhone worden geleverd met een aantal ingebouwde apps. Indien u graag andere apps wilt toevoegen aan het apparaat, dan kunt u dit eenvoudig zelf of met de hulp van een SimCoach installeren. In onderstaand overzicht treft u een selectie van vooraf geïnstalleerde apps:
- Telefoon
- Communicatie
- WhatsApp (Let op: alleen beschikbaar voor de SimPhone)
- Skype
- Contacten
- SMS
- Multimedia
- Internet
- YouTube
- Camera
- Album
- Muziekspeler
- Kantoor
- Agenda
- Calculator
- Bestandsbeheer
- SimCoach
- Handleiding
- Instructie
- SimPC ondersteuning
- Google Play Store
De Google Play store is de applicatie en website waarmee apps (programma’s) kunnen worden geïnstalleerd op de SimTab en de SimPhone. Met de apps uit de Google Play store zijn de SimTab en de SimPhone naar wens en interesse te personaliseren. Hierbij is een keuze uit meer dan een miljoen apps, waarvan het merendeel gratis wordt aangeboden.
Android is een besturingssysteem voor mobiele apparaten zoals: telefoons, tablets, e-readers en autoradio’s. Android maakt net als Sim OS (het besturingssysteem wat op de SimPC en SimTop wordt geïnstalleerd) gebruik van de combinatie Linux en Java.
Opties zoals: hoog contrast kleurenschema’s en drie verschillende lettertype grootten zijn de SimTab en de SimPhone geschikt voor veel slechtzienden. Bijkomend kunnen ook de standaard toegankelijkheidsvoorzieningen zoals: vergrootglas en de schermvoorlezer Google Talkback worden ingeschakeld. De SimCoach ondersteunt u hier graag bij!
Een geruststellend idee is dat SimPhone, voor wie dat wil, uitgerust kan worden met een SOS knop. In geval van nood kan dan een alarm-oproep en / of SMS-bericht (inclusief informatie over de locatie van de SimPhone) worden verzonden naar een vooraf ingesteld nummer. De SimCoach helpt vanzelfsprekend graag bij de instelling van de SOS knop.
De SOS knop is alleen beschikbaar voor de SimPhone omdat er gebruik wordt gemaakt van het mobiele netwerk en/of mobiele data. De SimTab is niet geschikt.
- De Accucapaciteit van de SimTab (mAh) is 9.000mAh. Dit betekent dat u bijna 8 uur met de SimTab kunt werken. Volledig opladen kost bijna 6 uur.¹
- De Accucapaciteit van de SimPhone (mAh) is 2400mAh. Bij normaal gebruik kunt u 1-2 dagen met de SimPhone werken. Volledig opladen: enkele uren.¹
- De gebruiksduur van de batterij is afhankelijk van de instellingen van het apparaat, het gebruik en vele andere factoren. Voor de batterijtests werden specifieke SimTabs en SimPhones gebruikt; de feitelijke resultaten kunnen afwijken.
Het Android besturingssysteem waar de SimPhone en de SimTab gebruik van maken is een uitgebreid en open platform waar iedereen vrije toegang toe heeft. Groot voordeel hiervan is het enorme aanbod aan apps. Een open platform brengt echter wel het risico op virussen met zich mee. Hoewel de kans op virussen bij het downloaden van applicaties via de Google Play Store klein is, zijn de SimPhone en de SimTab voorzien van Play Protect van Google. Google Play Protect zorgt ervoor dat u geen omkijken heeft naar de beveiliging van uw apparaat en biedt diverse beveiligingsmiddelen. Zo hoeft u zich geen zorgen te maken over het onderhoud.
Bellen, sms’en en internetten (Sim Only abonnement)
Om met de SimPhone te kunnen bellen, sms’en en internetten kunt u kiezen voor een Sim Only abonnement. Sim Only betekent een mobiele telefoon abonnement, zonder dat daar een toestel aan is gekoppeld. Het is mogelijk om de simkaart, die u ontvangt bij het abonnement, in ieder willekeurig toestel te plaatsen. U ontvangt tegen een vast bedrag per maand, afhankelijk van de samenstelling van uw abonnement, een aantal belminuten, smsjes en/of internet MB’s. De hoeveelheid belminuten, smsjes en/of internet MB’s kunt u zelf samenstellen bij diverse mobiele telefoonproviders.
Bellen, sms’en en internetten (Prepaid)
Als u geen abonnement wilt, dan kunt u gebruik maken van een prepaid simkaart. Deze kaart bevat een bedrag waarmee uw mobiele telefoon belminuten, smsjes en/of internet MB’s kunt gebruiken. Wanneer het tegoed de €0,- heeft bereikt, kunt u niet meer bellen, sms-en en/of internet MB’s gebruiken. U moet de kaart opwaarderen naar een hoger bedrag via een aangesloten winkel of via de website van de mobiele provider.
Mobiel internet (mobiel data abonnement)
Om buitenshuis overal gebruik te kunnen maken van het internet kunt u het mobiele abonnement of de prepaid kaart uitbreiden met een zogenaamde databundel. Dat betekent dat u via het netwerk van uw provider tot een bepaald maximum ‘gratis’ mag internetten. Thuis kunt u voor gebruik van internet gebruik maken van uw eigen Wi-Fi netwerk. Het aantal abonnementen voor smartphones is groot en verschilt per provider. Een SimCoach adviseert u hier graag over en helpt u bij het instellen!
Draadloze internetverbinding (Wi-Fi)
Voor het gebruik van internet op de SimTab is een draadloze internetverbinding (Wi-Fi) nodig. Een SimCoach adviseert u hier graag over en helpt u bij het instellen!
Indien u al beschikt over een mobiele telefoon met bijbehorende simkaart, dan kunt u gewoon uw simkaart in uw huidige telefoon overplaatsen naar uw nieuwe SimPhone.
Juiste formaat simkaart
Het kan zijn dat uw huidige formaat een afwijkende grootte heeft. Er zijn drie formaten (zie onderstaande afbeelding).
Als uw simkaart niet past, neem dan contact op met uw mobiele telefoonprovider.
Onze reeds uitgebrachte SimPhone modellen:
SimPhone 1: Standaard formaat simkaart
SimPhone 2: Standaard formaat simkaart of Microsimkaart
SimPhone 3: 2x Microsimkaart (nieuwste model smartphone)
Komt u er niet uit? Voor meer informatie kunt u bellen met onze klantenservice
via: 020 – 422 60 00 (openingstijden: ma-vr 9.00 t/m 17.00 uur)
Handleiding SimPhone & SimTab
Klik op onderstaande knop om de meest actuele gebruikershandleiding te openen.
Bel de SimCoach
Voor vragen over onze producten
020 – 422 60 00
Lokaal tarief