SimPC gebruikersenquête 2016

Secure Internet Machines wil graag de mening en waardering weten van haar gebruikers voor haar diensten en services. Daarom is in de periode januari-februari 2016 een grote groep gebruikers gevraagd deel te nemen aan de SimPC enquête. Hier volgt een samenvatting van de resultaten van dit onderzoek.

Profiel SimPC gebruiker
Vooral senioren maken gebruik van het SimPC platform. Meer dan 90% van de gebruikers is ouder dan 60 jaar. Op basis van geslacht blijken er maar weinig verschillen. Twintig procent van de respondenten geeft aan dat deze SimPC zijn of haar eerste computer is. Voor bijna 70% van de gebruikers geldt dat de SimPC het enige apparaat is dat gebruikt wordt voor toegang tot het internet.

Leeftijd

  • Percentage (%)

Gebruik andere (op internet aangesloten) apparaten naast SimPC

  • Percentage (%)

Geslacht

  • Percentage (%)

Gebruikers waarvan de SimPC hun eerste computer is

  • Percentage (%)

Programma’s en gebruik
Bijna 90% gebruikt de computer dagelijks. Vrijwel iedereen gebruikt internet en e-mail maar ook andere programma’s en toepassingen worden, zoals uit onderstaande tabel blijkt, veel gebruikt. Ten opzichte van eerdere enquêtes is er vooral een sterke toename te zien in het gebruik van internetbankieren, online shoppen, de digitale belasting aangifte en het gebruik van programma voor beeldbellen (Skype).

Gebruikfrequentie SimPC

  • Percentage (%)

Gebruik toepassingen SimPC

no. toepassing 2016 (%) 2012 (%)
1 E-mail 99% 98%
2 Internet / opzoeken info 98% 98%
3 Internetbankieren 74% 51%
4 Weersverwachting 73% NB
5 Online shoppen 64% 47%
6 Spelletjes spelen 63% 69%
7 Tekstverwerken 62% 62%
8 Fotoprogramma 56% 63%
9 Omroep/kranten 52% 51%
10 Uitzendinggemist 46% 40%
no. toepassing 2016 (%) 2012 (%)
11 Belastingaangifte 42% 31%
12 YouTube 40% 36%
13 Scannen 38% NB
14 CD/DVD-afspelen 37% 39%
15 Mijn muziek / Muziek 32% 33%
16 Skype 32% 23%
17 Spreadsheets 22% 21%
18 Facebook (social media) 20% NB
19 Presentaties 19% 23%
20 Videoberichten 17% 35%

Service en ondersteuning

Klantenservice SIM
De klantenservice van SIM is bereikbaar voor directe ondersteuning bij het gebruik van de SimPC. Zo’n 85% van de respondenten heeft de afgelopen 12 maanden persoonlijk contact gehad met de klantenservice van SIM.

Contactfrequentie klantenservice SIM (afgelopen 12 mnd)

  • Vaak (%)
  • Regelmatig (%)
  • Af en toe (%)
  • Geen (%)

Waardering voor geboden oplossing & hulp
De waardering van de gebruiker voor de geboden oplossing(en) is hoog. Meer dan 90% van de gebruikers zijn tevreden over de hulp die de klantenservice van SIM heeft geboden bij het gebruik van de computer.

Waardering

  • Heel tevreden (%)
  • Tevreden (%)
  • Matig tevreden (%)
  • Ontevreden (%)
  • Nog nooit contact gehad (%)

Waardering SimPC Platform

Het SimPC platform bestaat uit computers bijbehorende gebruiksvriendelijke programma’s, systeemonderhoud, beveiliging, online back-up en gebruikersondersteuning. De totale gemiddelde beoordeling van de 670 respondenten voor SimPC bedraagt een 8,3. Alhoewel er altijd ruimte is voor betering zijn we erg dankbaar voor deze hoge waardering van onze gebruikers.

SimCoach tips in uw mailbox

Geef uzelf op voor onze actuele instructietips, dan krijgt u ze meteen in uw mailbox. U ontvangt ook maximaal 1x per maand een nieuwsbrief met belangrijke aankondigingen en aantrekkelijke acties. U kunt uzelf altijd weer uitschrijven.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

Menu