Krijg als eerste het laatste nieuws
Meld je aan voor Sim e-mails en krijg als eerste inspirerende content, nieuws en exclusieve aanbiedingen te zien.
Deze maand aan het woord in ‘’een kijkje achter de schermen…’’ de allerjongste binnen het SIM team: Mees. Deze twintigjarige helpdeskmedewerker behoort tot het team van SIM Coaches. Hij staat u telefonisch te woord en helpt met het oplossen van al uw problemen! Als stagiair is hij hier 2,5 jaar geleden binnengerold en sindsdien nooit meer weggegaan.
Wat is je functie binnen SIM?
Ik ben medewerker op de telefonische helpdesk. Dit houdt in dat ik voornamelijk klanten telefonisch te woord sta, hen adviseer en help met het oplossen van problemen. Daarnaast beantwoord ik ook mailtjes van klanten over onze producten en het gebruik daarvan. En als er soms reparaties moeten worden gedaan handel ik die ook af.
Hoe ben je bij SIM terecht gekomen?
2,5 jaar geleden had ik voor mijn ICT-opleiding een stageplek nodig. Ik ben toen bij SIM terecht gekomen en mocht hier mijn stage doen. Dit beviel mij het eerste half jaar zo goed, dat ik het tweede half jaar van mijn stage hier ook heb gelopen. Na deze 1 jarige stage periode heb ik mijn opleiding afgerond en ben toen fulltime bij SIM aan de slag gegaan, en dat doe ik nu nog steeds met veel plezier.
Wat vind je het leukste aan je werk?
Het leukste vind ik de voldoening die je haalt uit het helpen van klanten, en de momenten wanneer klanten heel erg tevreden zijn met de hulp die je biedt. En het is natuurlijk ook heel leuk om bedankkaartjes en mailtjes te krijgen die persoonlijk gericht zijn. Wat ik ook leuk vind is wanneer klanten voorbeelden geven van dat ze zelf ook kleinkinderen hebben die hen ook helpen, en dat ze daar dan een vergelijking mee maken. Dat is dan ook niet heel gek, aangezien ik zelf ook nog vrij jong ben.
Wat doe je in het dagelijks leven naast je werk?
Ik denk een beetje zoals dat van de gemiddelde ICT’er. Als ik ‘s avonds na mijn werk thuis kom dan game ik graag met vrienden, of kijk ik lekker een serie. Doe ik dat niet dan ben ik aan mijn eigen PC aan het sleutelen, dit vind ik ook erg leuk om te doen. In het weekend hou ik er van om een biertje of een drankje te doen samen met vrienden, of nu met het mooie weer lekker een festival bezoeken.
Wat ervaar je als plus- en minpunten van je werk?
Voor mij is wel echt een pluspunt dat het zo lekker dichtbij is. Ik woon zelf ook in Heiloo dus ik kan ‘s ochtends gewoon lekker op de fiets naar m’n werk toe. Dat vind ik erg fijn en ervaar ik zeker als een pluspunt. Nog een pluspunt is dat wij bij SIM niet met een tijdklok werken, dit geeft ons de tijd om een klant goed te helpen, het kan dus 5 minuten duren of een half uur zolang de klant maar goed geholpen is. Tja, minpunten zou ik niet echt weten. Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat vrienden van mij misschien iets meer vakanties hebben, die ik dan weer niet heb. Maar voor de rest zou ik niet echt een minpunt weten.
Meld je aan voor Sim e-mails en krijg als eerste inspirerende content, nieuws en exclusieve aanbiedingen te zien.
2 reacties. Laat een nieuw bericht achter
Mees komt best verder als hij z’n kennis vermeerdert.
LS Mijn tevredenheid zij U bekend.