Krijg als eerste het laatste nieuws
Meld je aan voor Sim e-mails en krijg als eerste inspirerende content, nieuws en exclusieve aanbiedingen te zien.
Deze week in ‘’een kijkje achter de schermen’’ maakt u kennis met Rutger (28). Hij is inmiddels hoofd van de helpdesk, maar ooit als achttienjarige stagiair bij SIM binnengerold. We spreken hem niet alleen over zijn werk hier bij SIM, maar ook zijn leven buiten SIM en hoe hij het indrukwekkende bedrijfsuitje van een aantal weken geleden heeft ervaren.
Hoe en wanneer ben je bij SIM terecht gekomen?
Ik werk hier al sinds 2009. Ik startte toen met een ICT opleiding aan het ROC en voor deze opleiding moesten we een stageplek zoeken. Een van mijn klasgenoten had SIM op zijn lijstje staan en dat leek me eigenlijk ook wel wat, dus heb ik daar ook gesolliciteerd. Het grappige was dat een heleboel klasgenoten óók bij SIM hadden gesolliciteerd, maar die werden allemaal niet aangenomen en ik wel. De stage beviel zo goed dat ik vervolgens mijn tweede stage ook bij SIM heb gedaan en nadat ik mijn diploma had gehaald ben ik weer bij SIM teruggekomen. Ik ben hier dus eigenlijk als stagiair begonnen en sindsdien nooit meer vertrokken.
Welke functie vervul je binnen SIM?
Ik ben manager van de helpdesk. In principe word ik dus verantwoordelijk gehouden voor hetgeen dat er op de helpdesk gebeurt en zorg ik ervoor dat alles daar in goede banen verloopt. Daarnaast voer ik ook zelf nog gewoon alle taken uit die iedere helpdeskmedewerker uitvoert, ik heb alleen wat meer verantwoordelijkheid. Maar ik beantwoord zelf dus nog vaak genoeg telefoontjes van klanten, ik schrijf mailtjes en doe zo nu en dan een reparatie. Daarnaast werk ik mee aan het order beheer, dus ik zorg ervoor dat alle bestellingen goed binnenkomen en dat ze vervolgens naar de klanten verzonden worden.
Hoe ziet je leven er buiten je werk uit?
Ik ben nu 28 jaar, sinds kort ben ik verhuisd vanuit Amsterdam naar Zaandijk. Dit heeft te maken met het feit dat ik afgelopen februari voor het eerst vader ben geworden, dus het was niet handig om in Amsterdam te blijven. Daarom zijn we naar Zaandijk verhuisd, daar woon ik nu met mijn vriendin en mijn pasgeboren zoontje. Verder houd ik ontzettend van voetbal, ik ben seizoenskaarthouder bij Ajax, dus ik bezoek zo goed als elke thuiswedstrijd. Daarnaast sport ik minimaal twee keer per week, dit doe ik hier naast het kantoor van SIM, met een aantal collega’s samen. En natuurlijk probeer ik in mijn overige vrije tijd nog zoveel mogelijk tijd met vrienden door te brengen, of op zaterdagavond met z’n allen lekker een biertje drinken.
Zoals in deze nieuwsbrief te lezen is, vond het jaarlijkse bedrijfsuitje van SIM een aantal weken geleden plaats. Hoe vond jij dit bedrijfsuitje?
Het was echt een hele unieke ervaring. Wat we gingen doen werd natuurlijk geheim gehouden, dus ik had nog geen idee wat we zouden gaan doen, maar de activiteit die we uiteindelijk gingen doen had ik echt nooit kunnen bedenken. Maar het was heel bijzonder om mee te maken hoe het is om zo goed als blind te zijn. Ik vond het ook best wel beangstigend de eerste paar minuten, omdat je weet dat je gewoon een uur lang niks gaat zien. Maar ik vond het heel indrukwekkend om mee te maken en iets wat je zelf niet snel zou doen. Ik vond het een erg leuke en bijzondere ervaring.
Meld je aan voor Sim e-mails en krijg als eerste inspirerende content, nieuws en exclusieve aanbiedingen te zien.
5 reacties. Laat een nieuw bericht achter
Rutger bedankt voor de snelle actie ben er heel blij mee !
Hallo R utger,
Ben jarenlang klant geweest enheb vorig iets te vroeg een andere computer gekocht die me niet bevalt en denk terug aan een nieuwe pc.Zou ik eventueel die nog met korting kunnen bestellen?
Beste meneer Chevalking, Welkom terug!
Hartelijk dank voor uw uitstekende hulp, ook bij problemen die ik achteraf ook zelf had kunnen oplossen.
Maar ja, als 85 jarige digibeet is alle hulp welkom.
Mij complimenten voor Rutger en zijn Crew!
Jules Tonino, Heemstede
Rutger is een geweldige helpdeskman.hulpvaardig en bovenal zeer deskundig.Hij heeft mij al diverse keren geholpen mijn problemen op te lossen.