Geen internetverbinding? Modem reset kan de oplossing zijn.

Heeft u problemen met uw mail of het bezoeken van een website? Krijgt u de melding: “hmm. We kunnen die website niet vinden”? Grote kans dat u geen internetverbinding heeft.

Op uw SimPC kunt u rechtsbovenin het scherm controleren of uw verbinding via WIFI nog werkt.

Op uw SimTab of SimPhone kunt u ook rechtsbovenin het scherm controleren of uw verbinding via WIFI nog werkt.

Hiervoor geldt dat als u het WIFI teken (=  afbeelding zoals boven bij wel verbinding) niet ziet,  dat u dan geen internetverbinding hebt.

Als u geen verbinding heeft is uw modem herstarten het eerste wat u kunt doen. Een modem is een apparaatje wat u van uw provider heeft gekregen. Dit apparaatje staat meestal dichtbij het punt waar uw internetverbinding binnenkomt. Meestal is dat de meterkast. Er zijn veel verschillende modems. Hieronder ziet u enkele voorbeelden.

Herstarten van uw modem

Als u uw modem gevonden heeft kunt u deze op de volgende manier herstarten:

  1. Zet de computer uit.
  2. Trek de stekker van het modem uit het stopcontact en wacht 1 minuut
  3. Stop de stekker weer in het stopcontact en wacht dan 5 minuten. Het modem gaat opnieuw opstarten. In de meeste gevallen gaan er groene lichtjes branden op het modem.
  4. Zet vervolgens de computer aan. Uw verbinding moet nu weer werken.

Mocht u nog steeds problemen ondervinden of heeft u een andere vraag, neem dan contact op met onze SimCoaches.

Deel dit bericht met uw vrienden of familie door middel van onderstaande knoppen:

SimCoach tips in uw mailbox

Geef uzelf op voor onze actuele instructietips, dan krijgt u ze meteen in uw mailbox. U ontvangt ook maximaal 1x per maand een nieuwsbrief met belangrijke aankondigingen en aantrekkelijke acties. U kunt uzelf altijd weer uitschrijven.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

Menu