Een kijkje achter de schermen…

Deze maand nemen we weer een kijkje achter de schermen door kennis te maken met één van de gezichten achter SIM. Ditmaal onze Jeroen Steketee aan het woord, deze 31-jarige SimCoach is bijna dagelijks achter de helpdesk te vinden om onze gebruikers geduldig te woord te staan. Wanneer hij dit niet doet, sleutelt hij aan telefoons en tablets om deze helemaal gebruiksklaar te maken.

Hoe ben je bij SIM terechtgekomen?
‘’Ik was destijds op zoek naar werk en ben toen via Indeed toevalligerwijs een vacature voor helpdeskmedewerker bij SimPC tegengekomen. Ik had eigenlijk alleen ervaring op gebied van ICT, maar ik heb gewoon een open sollicitatie gestuurd met de gedachte ‘niet geschoten is altijd mis’. Vervolgens werd ik uitgenodigd op gesprek en zo ben ik eigenlijk bij SIM beland.‘’

Waarom heb je ervoor gekozen om juist bij SIM aan de slag te gaan?
‘’Vanaf het moment dat ik binnenkwam merkte ik meteen dat SIM een kleinschalig bedrijf is, dat sprak mij erg aan. Er hangt een fijne informele werksfeer, ik kan namelijk gewoon zo nu en dan een dolletje hebben met mijn collega’s op de helpdesk. Daarnaast is SIM ook lekker op fietsafstand voor mij, dus dat is ook wel heel prettig. Althans, als het regent wat minder… Maarja, daar hebben we het regenpak voor hè.’’

Wat is je leukste herinnering aan het werk bij SIM?
‘’Een van de leukste momenten die ik bij SIM heb meegemaakt is toch wel ons laatste bedrijfsuitje naar de blinden kerk, die dag is me zeker bijgebleven. We hebben daar een simulatie gedaan om mee te maken hoe het is om blind te zijn. Ik vond het een hele aparte ervaring hoor, om gewoon effe helemaal niets te kunnen zien. Maar daarnaast vind ik het werken met het team ook echt heel leuk, gewoon hoe we onderling doen en hoe we samen ons werk doen. Daar haal ik heel veel voldoening uit. We zijn nuttig voor de maatschappij maar we hebben daarnaast ook gewoon ontzettend veel lol. Daar zal ik altijd wel goed op terugkijken.‘’

Welke momenten zijn je als SimCoach op de helpdesk bijgebleven?
‘’Nou hmm, heb je even? Ik heb altijd wel goede gesprekken met klanten en ik krijg zelf ook vaak van klanten terug dat ik heel behulpzaam en geduldig ben. Maar de mooiste momenten die ik meemaak vind ik toch wel wanneer er iemand van echt hoge leeftijd belt met een probleem, bijvoorbeeld dat het internet het niet doet. Als zo iemand dan tot op de letter kan volgen en begrijpen wat ik zeg, en het dan op die manier gewoon voor elkaar krijgen om het probleem op te lossen, dat vind ik heel mooi. Voor ons is zoiets als een modem resetten een koud kunstje, maar voor iemand in de negentig is dit heel anders. Geen dag is bij ons hetzelfde en alle mensen zijn verschillend, echt waar. We hebben mensen van dik in de negentig die gemakkelijk een router resetten, maar we hebben ook mensen van in de zeventig die nauwelijks weten wat een computer is, dat maakt het werk zo gevarieerd en uitdagend.’’

Wat doe je zoal in het dagelijks leven naast je werk bij SIM?
‘’Uhhm, ja gewoon een beetje de ad-hoc dingen. Een beetje gamen met vrienden, zo nu en dan een kroegje pakken, al is dat nu natuurlijk even niet aan de orde. Om het weekend ben bij mijn vriendin in Zoetermeer, dus dan gaan we vaak lekker wandelen of fietsen, of buiten coronatijden een terrasje pakken in de stad. Daarnaast vind ik het ook erg leuk om aan computers te sleutelen, muziek te luisteren of zo nu en dan een beetje te schrijven. Ik ben in 2014 zelfs ooit begonnen met het schrijven van een engelstalig fictie boek, die heb ik alleen nooit afgemaakt… Hij staat hier nog wel op de plank, dus die zou zodra de inspiratie terugkeert, kunnen worden hervat.’’

3 reacties. Laat een nieuw bericht achter

  • Mvr. TIJDINK
    16 december 2020 10:17

    Ik ben heel blij met Sim…na de pc heb ik nu de tablet en kan altijd hulp krijgenbij Sim. Ondanks de problemen ” fijne feestdagen en hopelijk corona vrij 2021,

    Beantwoorden
  • Mw P.W.M. Mulders-Miltenburg
    16 december 2020 09:36

    Het geruststellende idee, dat ik bij vragen of problemen altijd kan rekenen op de deskundige en vriendelijke hulp van de simcoaches, is bijzonder heilzaam voor mijn gemoedsrust. En dit zorgt ervoor, dat ik veel plezier heb van mijn simtop en simphone.

    Ik wens U allen, ondanks corona, fijne feestdagen.

    Beantwoorden
  • mw. A.W. de Smeth
    15 december 2020 12:01

    Het is erg sympathiek dat er zo af en toe een medewerker op ons scherm verschijnt waar wij soms contact mee hebben.Het eindeloze geduld van alle medewerkers bewonder ik erg. Ik behoor tot de ouderen die er niet mee zijn opgevoed en ik ben blij dat ik ongeveer 10 jaar geleden alsnog deze keuze heb gemaakt. Ik snap dat wat ik wil doen maar ik ga nu niet eindeloos veel mogelijkheden opzoeken. Ben daar wat lui voor. Maar heb nu wel geleerd om foto van camera op de pc te zetten en zodoende kan ik dat leuk doorsturen naar familie enz.Zo komt er op den duur toch steeds wat bij. Ik waardeer de SIM als geheel heel erg. Allen een voorspoedig jaar gewenst en de Corona gaat echt wel voorbij. Geduld is een schone zaak!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

Menu
De waardering van www.simpc.nl bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 8.6/10 gebaseerd op 653 reviews.
Skip to content