Krijg als eerste het laatste nieuws
Meld je aan voor Sim e-mails en krijg als eerste inspirerende content, nieuws en exclusieve aanbiedingen te zien.
We zien het blauwe mannetje van bol.com overal, van reclameborden langs de weg tot aan spotjes op televisie. En dat is niet zonder reden: met zo’n 12 miljoen actieve gebruikers en een assortiment van 30 miljoen producten behoort dit oer-Hollandse bedrijf tot een van de populairste winkels van Nederland en België. Van boeken tot babyspullen en van parfums tot puzzels, je kunt het zo gek niet bedenken en bol.com verkoopt het! Met een beetje geluk valt het pakketje zelfs de dag nadat je het besteld hebt al op je deurmat. Benieuwd naar het verhaal achter dit online warenhuis, of wil je weten hoe je hier zelf wat kunt bestellen? Lees dan snel verder!
Bol.com is opgericht in 1999, toentertijd was het nog een kleine online boekhandel. Maar daar bleef het niet bij, het assortiment van werd al gauw uitgebreid met cd’s, films en nog veel meer. De populariteit van de hollandse firma bleef maar stijgen en in 2012 werd de het platform voor 350 miljard(!) euro overgekocht door Ahold Delhaize; het moederbedrijf van onze eigen Albert Heijn, Etos en Gall & Gall.
Van kleine online boekhandel naar een zo’n-beetje-alles-handel, hoe heeft bol.com dat voorelkaar gekregen? Het gigantische assortiment van bol.com valt op de volgende manier te verklaren: bol.com verkoopt tegenwoordig niet alleen maar producten uit haar eigen magazijn, maar ook die van zogeheten ‘partners’. Dit zijn externe bedrijven die hun producten op de website van bol.com mogen verkopen. Dit is ook meteen de reden dat het ene product op bol.com de dag na je bestelling al bezorgd wordt, terwijl het andere product er een paar dagen over doet. De ene partner heeft nou eenmaal meer tijd nodig om haar product te verzenden dan de ander. SIM is ook een van de partners van bol.com! Hierdoor kunnen mensen hun SimPC’s en SimPhones ook via de website van bol.com bestellen.
Wanneer je online een bestelling plaatst is het goed om te weten hoe het zit met de garantie en veiligheid. Want wat gebeurt er als je het pakketje nooit ontvangt? Of als het product niet is zoals op het plaatje? Krijg je dan wel je geld terug? Bij bol.com hoef je je hier niet druk om te maken! Het grote blauwe warenhuis staat namelijk áltijd tussen jou en de leverancier van het product in. Dit houdt in dat jij je geld altijd naar bol.com overmaakt, zij maken het geld op hun beurt pas naar de leverancier over wanneer jij als klant tevreden bent met het geleverde product. Wanneer je niet tevreden bent, of helemaal geen product geleverd hebt gekregen, krijg je dus altijd je geld terug! Hierdoor kunnen criminelen jou niet oplichten via bol.com.
Het gebruik van bol.com is erg eenvoudig. Het enige wat je moet doen om producten te kunnen bestellen is een account aanmaken. Je maakt een account aan bij de eerste bestelling die je doet. Dit neemt slechts enkele minuutjes in beslag en kan worden gedaan aan de hand van de volgende stappen:
1. Zoek de producten die je wil bestellen en stop ze in je winkelwagentje.
2. Klik op ‘bestellen’.
3. Vul je e-mailadres in.
4. Vul je persoonlijke gegevens in (voornaam, achternaam, adres, telefoonnummer, etc.). Bol.com heeft deze gegevens nodig om het pakketje naar jouw adres te kunnen versturen en contact op te kunnen nemen wanneer er iets aan de hand is.
5. Vul je inloggegevens in. Dit is de combinatie van jouw e-mailadres en een wachtwoord. Met deze gegevens kun je voortaan inloggen op bol.com en kun je de status van jouw bestellingen volgen.
6. Je account is aangemaakt! Je kunt nu verder gaan met het plaatsen van je bestelling en aangeven waar en wanneer je wil dat jouw pakket bezorgd wordt.
Meld je aan voor Sim e-mails en krijg als eerste inspirerende content, nieuws en exclusieve aanbiedingen te zien.
2 reacties. Laat een nieuw bericht achter
Hartelijk dank voorde uitleg over Bolcom
Vriendelijke groet.
Graag gedaan!