Deze week maakt u in ‘’een kijkje achter de schermen’’ kennis met Paul Sanders (26). De kans is groot dat u hem al wel eens een keertje gesproken hebt, want Paul is één van onze zogeheten SimCoaches. Hij is dagelijks te vinden op onze helpdesk om al uw problemen op te lossen!
Wat is jouw functie binnen SIM en welke taken horen daarbij?
Officieel staat er op mijn contract dat ik helpdeskmedewerker ben, maar dat bevat eigenlijk wel een breed takenpakket. Ik beantwoord onder andere mailtjes van klanten, ik neem telefoontjes op met vragen en daarnaast kom ik ook wel eens bij klanten thuis. Eigenlijk help ik met alles rondom het proces van onze gebruikers ondersteunen. Daarnaast help ik ook met het verwerken van de bestellingen en zorg ik dat ze klaar zijn om verzonden te worden.
Hoe ben je bij SIM terecht gekomen?
Ik ben ik hier via een vriend terecht gekomen, die hier toen werkte. Ik wilde al langere tijd wat met computers gaan doen en hier bij SIM kreeg ik die kans. Ik ben hier dus eigenlijk een beetje via via binnengestroomd, maar hou het inmiddels al 8 jaar vol.
Je werkt hier dus al sinds 2011, heb je het na al die jaren nog steeds naar je zin?
Ja, echt sinds dag één zit ik hier goed op mijn plek. Absoluut. Natuurlijk heb ik soms dagen dat het even wat minder is, maar dat lijkt me niet meer dan normaal. Over het algemeen vind ik het echt super leuk hier.
Is er een moment dat je echt bijgebleven is van al die jaren dat je bij SIM werkt?
Hmm.. Er is niet echt per se één moment dat me echt bijgebleven is. Het zijn meer kleine dingetjes, zoals een kerstkaartje dat we dan ontvangen met kerst, of handgeschreven kaarten die echt aan jou gericht zijn. Het is meer gewoon de dankbaarheid van onze gebruikers in het algemeen, dat is wel echt heel mooi om te zien. Oh en er is me ook wel iets anders bijzonders bijgebleven. Ik probeerde een keer klant op afstand te helpen maar dat lukt echt helemaal niet, dus ik besloot na werk maar even bij die klant thuis langs te komen. Eenmaal daar aangekomen bleek de bedrading zóóó extreem oud en verrot te zijn, het was meteen duidelijk waarom het niet lukte. Niemand had daar wat mee gekund. Maar nadat die hele bedrading opnieuw gelegd werd is het ons wel gelukt om te helpen!
Hoe ervaar je de werksfeer bij SIM?
Erg fijn. We zijn natuurlijk een redelijk klein bedrijf, dan merk je dat je wel echt meer te maken hebt met elkaar dan bij een groot bedrijf. Die samenwerking vind ik leuk. Ook krijg je bij SIM heel veel vrijheid om dingen op je eigen manier aan te pakken. Bij grote bedrijven heb je bijvoorbeeld te maken met een soort ‘’scripts’’ op een helpdesk, dus zegt een klant ‘’a’’ doe dan ‘’b’’. Alles wordt al voor je bedacht en dat vind ik helemaal niks. Hier hebben wij dat gelukkig niet en krijg je heel erg de vrijheid om je eigen draai aan je werk te geven. Dat maakt het leuk en persoonlijker.
Hoe ziet je leven buiten SIM eruit?
Tja, ik ben 26. Ik denk dat mijn leven er een beetje uitziet als dat van de gemiddelde zesentwintigjarige. Ik sport doordeweeks twee of drie keer per week anderhalf uur, dus ik ga wel regelmatig naar de sportschool. En in het weekend breng ik mijn tijd het liefst door met vrienden en familie, dat vind ik wel belangrijk. Ik hou ook wel van een feestje of een potje voetbal kijken met vrienden. Maar ik kan ook heel erg genieten van lekker niks doen af en toe.
5 reacties. Laat een nieuw bericht achter
dag Paul, jou heb ik ook – en anderen wel eens voor het een of ander aan de phone gehad;
jullie doen goed werk voor de
senioren! dank.
Hoi Paul ik heb je dikwijls aan de telefoon voor hulp.
Leuk dat ik je nu zie.
De heer Hennie Jacobs uit Tilburg.
Ik ben 75 jaar.
Leuk om wat meer info te krijgen. Zelf bijna geen contact met jullie. Betekent dat mogelijk weinig storing? ? Dus goed.
al jaren blij met mijn simpc. altijd goed geholpen. Bedankt allemaal .
Wat leuk om wat meer over jullie werk te horen,heel vaak ben ik door Paul te woord gestaan en geholpen met een compu-probleem!
Bedankt!